albatros napisał(a):
Mamy już chyba więcej sponsorów niż zawodników.
Jak ktoś postronny otworzy nasza stronę to wyglądamy jak krezusi, PGE, PZU, PZL Lockheed Martin, Husqvarna, Olimp Labs, LvBet. Patrząc po logach firm budżet na puchary
Akurat w tym przypadku nie liczy się ilość sponsorów ale wysokość kontraktów sponsorskich. Tak się składa, że w jeszcze w 1 Lidze (wiosna 2019) wysokości tych kontraktów były śmiesznie niskie i nie odpowiadały wartościom rynkowym usług reklamowych jakie świadczył klub na rzecz sponsorów. Jednym słowem, w mediach klub chwalił się jaki to ekwiwalent medialny wypracowuje (w milionach złotych), a w kontraktach medialnych była bida z nędzą. Dla przykładu, sponsorzy którzy mieli roczne obroty przewyższające ćwierć miliarda złotych, płacili
rocznie np. 20 tysięcy złotych na reklamę (rząd wielkości), a za reklamę na bandach jeszcze większą mizerię (czyli zarząd generował dla klubu straty w dniu meczowym). Nie sądzę, żeby to się poprawiło obecnie, bo patrząc na to jakie ruchy transferowe są robione i jak zarząd mówi, jaka jest pustka w kasie, dalej klub nie potrafi zmaksymalizować zysków ze swoich osiągów medialnych i świadczy usługi reklamowe poniżej wartości rynkowych.